Vai VĒSTULES izmirs?

Kas Tev ienāk prātā, kad izlasi vārdu „vēstule”? Es atzīšos, ka pirmais, par ko iedomājos, ir vēstule tajā oranžajā portālā vai e-pasta vēstule. Tāds nu es esmu kļuvis. Un, par nožēlu, nākas secināt, ka neesmu tāds vienīgais.

Vakar darbā, nakts maiņā, man bija uzdots sagatavot un salīmēt adreses uz 138 aploksnēm un sagatavot ielūgumus, kas tiks izsūtīti šajās aploksnēs. Goda vārds, ņēmos gandrīz visu nakti un vienu brīdi sāku aizdomāties, kad es pēdējo reizi pats nosūtīju kādam pa pastu vēstuli, apsveikumu vai ko citu, tādu personisku. Jā… tas bija pirms kāda gada un arī pāris reizes, kad rakstīju kādam cilvēkam Anglijā. Un jau toreiz es secināju, ka cilvēki vairs neprot uzrakstīt vēstuli.

Pašķirsti savus e-pastus un citas virtuālās vēstules un Tu varbūt sapratīsi, ko es ar to domāju. Interneta priekšrocība ir tā, ka mēs varam atbildēt nekavējoties, ziņas nosūtīšana nemaksā naudu un varbūt nav īpaši jāpiedomā, ko un kā mēs rakstām. Veidojas diskusija īsās, ātrās atbildēs, cits aizmirst par pieturzīmēm, cits – par garumzīmēm, galvenais ātri un bez galvassāpēm nodot ziņu lasītājam. Ideāli vai ne? Es neesmu vecmodīgs, es arī tā daru, vienīgi, par gramatiku vienmēr iespēju robežās piedomāju. Kā teica Toms, „Viens no briesmīgākajiem e-analfabētsima paveidiem ir rakstīšana bez pieturas zīmēm. Tādiem pat negribas atbildēt.”

Jā, visiem tagad ir skaipi, tvitteri, feisbuki, ēpasti, sellfouni, tas viss ir skaisti, bet vai tiešām tādas lietas, kā nepacietība un ziņkāre, ko jūti gaidot vēstuli, Tev vairs nesagādā prieku? Vai tiešām Tu labprātāk no kāda tuva cilvēka saņem translitaa raxtiitu textu savaa monitoraa, ar visādiem smailijiem, nekā ar roku rakstītu, glīti noformētu, īstu vēstuli? Vai tiešām viss, ko Tu vēlies izdarīt, lai parādītu, cik tev šis draugs/radinieks/mīļotais ir svarīgs, ir savā ikdienas steigā ieskriet draugos un uzklabināt kādas divas rindiņas teksta, tā vietā, lai apsēstos pie galda, paņemtu pildspalvu un veltītu mazliet laika, lai uzrakstītu vēstuli, kuru viņš izlasīs, nevis skrienot caur visiem saviem e-pastiem, bet apsēdīsies un izlasīs katru vārdu, ko Tu būsi uzrakstījis? Jā, protams, tas neder ikdienai, tam jābūt kam īpašam. Nezinu kā citiem, bet man tā mazliet pietrūkst. Tagad vēstules sūta izmanto pastu tikai uzņēmumi, kuri vēl nav iemācījušies aizsūtīt klientiem rēķinus elektroniski.

Nāk Ziemassvētki, varētu visiem, kurus ikdienā nesatieku, izsūtīt kartītes, bet… ak, jā… es taču gandrīz nevienam nezinu māju adresi, māku tikai aiziet vai aizbraukt. Ā… e-pastus zinu, un visi man ir draugos un telefonā… The ugly truth…

About Jeegers

V.I.P.
Šis ieraksts tika publicēts Tāpat vien ar birkām , , , , , , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

2 Responses to Vai VĒSTULES izmirs?

  1. Toms saka:

    Es pēdējo reizi vēstuli rakstīju, emmm… 2-3 gadus atpakaļ. Un arī tad saņēmu pēdējo reizi. Ar roku rakstītu vēstuli ir daudz patīkamāk saņemt.

    Un atbildot uz jautājumu – domāju, ka neizmirs. Tā kļūs par ekskluzīvu lietu/pakalpojumu. Un tas varētu būt jau pavisam drīz, jo jau Anglijā un/vai Japānā jau tagad pamatskolās skolēni raksta uz ķepļepiem…

  2. M.K. saka:

    Viestur, tev jāpiekrīt, ka saņemt sūtītus pa pastu ielūgumus ir daudz patīkamāk. Tāpēc tu arī negulēji visu nakti 🙂

Komentēt

