ZENIT-E reloaded

Pēc daudzu gadu pārtraukuma radās iedvesma atkal paniekoties ar filmu fotoaparātu. Uz šo domu mani jau pirms kāda laiciņa uzvedināja Roberts. Viņš Latgalītē pa lēto bija nopircis Jupiter 135mm f/3.5 objektīvu un pārejas gredzenu, lai šis Zenit’am paredzētais objektīvs derētu viņa Canon 5D MkII. Tad es atcerējos, ka arī man Liepājā mētājas un krāj putekļus vecs Zenit fotoaparāts ar Volna 50mm f/2.8 Macro objektīvu. Tad nu atvedu aparātu uz Rīgu un iedevu Robertam to objektīvu. Vienu no viņa uzņemtajām bildēm ar Volna objektīvu var redzēt šeit.

Šorīt abi objektīvi nonāca manās rokās, Zenit’ā ieliku arī melnbalto Ilford XP2 400 filmu, tagad var sākties spēlēšanās. 🙂

Zenit-E + Volna-9 50mm f/2.8 Macro

Lielo mākslu no pirmās filmiņas gan negaidiet, tā vairāk būs testam, vai manas rokas ir pietiekami taisnas, lai kaut ko nofotografētu, visu uzstādot tīri manuāli, uzreiz neredzot rezultātu un, vai aparāta mehānismi vēl joprojām darbojas kā nākas, vai nav šķībs spogulis utt. Tomēr, ja kaut kas labāks sanāks, noteikti ieskanēšu un parādīšu…

Zenit-E + Jupiter-37A 135mm f/3.5

Jāsaka gan, ka esmu pietiekami daudz dzirdējis sliktus vārdus par Zenit. It kā švaks eksponometrs, pārāk maza izvēle uz slēdža ātrumiem, mehānismi čakarējas, kadrējums, ko redzi skatu meklētājā, neatbilst tam, kas būs uz bildes, uttutjp. Gan jau, ka šie viedokļi nav radušies “no zila gaisa”, taču, kamēr es pats nebūšu pārliecinājies par to patiesumu, man nav iemesla uzskatīt kaut ko par sliktu vai labu. Katrā gadījumā, ja saslimšu ar analogo fotogrāfiju un Zenits tiešām izrādīsies tik melns kā viņu mālē, došos ķemmēt Latgalīti un eBay, varbūt izdosies tikt pie kāda sena Olympus vai Pentax aparāta.

About Jeegers

V.I.P.
Šis ieraksts tika publicēts Foto ar birkām , , , , , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

4 Responses to ZENIT-E reloaded

  1. Qued saka:

    Lai nu veicas. Es reiz no Zenīta nomigrēju uz MF Minoltu, biju traki laimīgs. Superīgi un ļoti lēti objektīvi Vācijas ebejā dabonami, daudzus no jamiem izmantoja Leica savas optikas klāstam.
    Zenīts man visvairāk nepatika dēļ neuzticamās mehānikas un parazītiskajiem atspīdumiem no objektīva/kameras iekšpuses (redzami kā bāli pleķi uz bildes).

  2. artisare saka:

    Par kadrējumu taisnība, par slēdžu ātrumiem arī. Man gan ir Zenit 11, bet ar eksponometru (cik nu var gribēt no ārējā) un mehāniku viss ir OK, strādā bez problēmām un nav sagādājuši vilšanos.

  3. agnese saka:

    es gaidu tās zenit bildes.

  4. Antra saka:

    Man arī tāds ir tikai nezinu, kur nolikts. Labas bildes sanāk!

Komentēt

