R.I.P., mans mīļais Sony H7

Jā. Esmu diezgan muļķīgā veidā nogalinājis savu fotokameru. Nedaudz mitruma somā un fočuks beigts. Tomēr raksts nebūs par aizgājēja apraudāšanu vai ko tamlīdzīgu. Savu laiku tas ir nokalpojis godam un remonts, visticamāk, izmaksātu vairāk nekā tāds pats aparāts.

Es jau ilgu laiku skatos digitālo spoguļkameru virzienā. Skatījos sludinājumus ar lietotiem Canon 400D, 30D, kāru aci skatījos, kā dažu mēnešu laikā diezgan ievērojami nokritās cena jaunajam 1000D.. Esmu izlasījis ļoti, ļoti daudz testus dažādiem objektīviem, pat paspēju prātā sastādīt wishlistu tam visam.. Bet ziniet, es vairs neko no tā īsti negribu. Šis gadījums ar neplānoto fotoaparāta un šķidruma sadursmi manas domas ir pavērsis pavisam citā virzienā – muļķudrošie ziepjutrauki. Jā, tie mazie point-and-shoot fotoaparātiņi, kuri par citiem ir pārāki nevis ar maināmiem objektīviem, lielāku darbības ātrumu, iespējām visu pašam pieregulēt kā vien sirds un tajā sēdošais mazais mākslinieks vēlas, bet gan tikai ar to, ka tos var mētāt, slīcināt un bez bailēm ņemt līdzi arī dragājot ar veļuku pa mežu vai spārdot bumbu pie jūras.

Nesaprotu kāpēc, bet šādu fotoaparātu nav daudz. Es jau nesen uzrakstīju sajūsmas pilnu rakstiņu par Casio EX-G1. Ir vēl arī Pentax W90, mazliet vecākais W80, ir pārāk dārgais Panasonic DMC-TS1 un šausmīgi neglītais Canon PowerShot D10. Varbūt ir vēl kāds vai kādi pāris šādi fotoaparāti, bet izvēle ir tiešām maza. Visi ražotāji tikai cenšas iemānīt savos aparātos pēc iespējas vairāk megapikseļu (zinātāji piekritīs, ka jēga no tā nekāda), tagad vēl cenšas pārspēt fizikas likumus mēģinot mazā korpusā iemānīt pēc iespējas lielāku optisko tālummaiņu, un tad vēl visādas nejēdzības kā smile detection, divus displejus sevis fotografēšanai, upload to youtube opciju utt. Vai viņi šādas funkcijas izdomā, lai pārspētu savus konkurentus ar inovācijām, vai arī cilvēki visā pasaulē tiešām vēlas tādus fotoaparātus, kas viņus nofotografē, kad viņi parāda zobus? Laikam jau tā ir un droši vien šāda iespēja ir svarīgāka un noderīgāka par iespēju nesabojāt savu fotoaparātu ar dažām ūdens lāsēm. Arī ražotājam izdevīgāk – noslīcini vienu, pērc nākošo. Kāda jēga ražot ko tādu, ko Tu lietosi ilgi, vai ne?

Es noteikti gribētu, lai tirgū parādītos vairāk muļķudrošo fotoaparātu un paliktu mazāk muļķīgām-lietām-pilno fotoaparātu. Šobrīd neviens īpaši neiespringst uz fotoaparātu (un jebkādas citas tehnikas) izturības palielināšanu, konkurences praktiski nav, līdz ar to šīs rotaļlietas ir salīdzinoši dārgas. Esmu diezgan pārliecināts, ka mans nākošais foto-pirkums būs kāds no augstākminētajiem izturīgajiem aparātiem, tikai grūti prognozēt – kad. Lielajai mākslai lai paliek mans Zenit-E 🙂

About Jeegers

V.I.P.
Šis ieraksts tika publicēts Foto, Nejēdzības ar birkām , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

One Response to R.I.P., mans mīļais Sony H7

  1. zebra saka:

    Kādēļ nav apskatīts teiksim Olympus µ1030SW ?
    Ļoti parocīgs verķis.
    Tagad laikam šos nomaina sērija µTOUGH-nnnn

Komentēt

