Kāpēc pārmaksāt par mobilajiem sakariem?

Vai Tev ir gadījies iziet no mājām, atskārst, ka neesi paņēmis līdzi savu mobilo telefonu un skriet atpakaļ, lai to paņemtu? Grūti šodien iedomāties dzīvi bez mobilā telefona. Vēl jo vairāk, ja esi viens no tiem, kuri lieto tālruni ne tikai zvanīšanai, bet arī kā plānotāju, piezīmju grāmatiņu, interneta pārlūkošanas ierīci, nemaz nerunājot par spēlītēm brīvam brīdim vai navigāciju automašīnā. Vai tas viss Tev ir vajadzīgs – Tu vari izvēlēties pats. Cik daudz Tu esi gatavs par to maksāt? Vai Tu vēlies maksāt par to, kas Tev nav vajadzīgs?

Man nav statistikas datu, ko parādīt smukā grafikā, bet es par šo tēmu esmu runājis ar vairākiem cilvēkiem, un mans secinājums ir tāds, ka daudzi vienkārši maksā tik, cik viņiem liek, nemaz nedomājot par to, ka varētu lētāk. Kāpēc gan tā darīt? Iemesli ir visdažādākie. Vienam tas ir pieradums pie konkrēta operatora, otram bail mainīt, jo ir dzirdējis sliktas atsauksmes, cits atkal ir „piesiets” pie operatora ar kādu subsidēto telefonu vai citu neizdevīgu līguma nosacījumu dēļ. Visiem iemesliem ir viens kopsaucējs – nezināšana. Cilvēki vienkārši nezina, ka var maksāt mazāk.

Skaistā patiesība ir tāda, ka gandrīz vienmēr – VAR. Un tam nav jābūt saistītam ar operatora maiņu. Es Tev īsi un iespējami vienkārši pastāstīšu, kā tas darbojas. Mobilais telefons tagad ir katram. Sakaru operators iegūt jaunus klientus var principā tikai divos veidos: piesaistot tos cilvēkus, kuriem vēl nav mobilā telefona vai pievilinot citu operatoru klientus.

Kas ir tie pirmie? Tie ir bērni. LMT, piemēram, tieši šobrīd izdala telefonus ar O!Karti pirmklasniekiem. Cilvēki, kas šādas akcijas izdomā, nav pirmklasnieki un ir aprēķinājuši, ka ir izdevīgi atdot lētu telefonu, lai dabūtu jaunu klientu, kurš telefona cenu droši vien atmaksās daudzkārtīgi.

Otrie ir citu operatoru klienti, kurus var pievilināt ar izdevīgām akcijām. Tagad Tu vari brīvi ceļot no viena operatora pie otra, ņemot līdzi savu telefona numuru. Tas nozīmē sīvāku konkurenci starp sakaru operatoriem, taču katram ir punkts, līdz kuram vairs cenu nevar nolaist zemāk. Uzdevums tāds – kā noturēt klientus, ja konkurentam ir izdevīgāks piedāvājums, bet mēs negribam, lai visi mūsu klienti mums maksātu mazāk? Jāspēlē uz nezināšanu. Nepiedāvāsim visiem klientiem zemākas cenas. Piedāvāsim tikai tiem, kas izrāda interesi par iešanu pie cita operatora. Pārējie, kuri neko par mūsu slepeno „akciju” nezina, lai maksā ierasto cenu.

Tātad, pats svarīgākais – kā tas darbojas dzīvē un ko mēs varam no tā iegūt?

Tele2 palaiž akciju „Meteorīts 4”. Ja Tu ar savu numuru ej pie Tele2, viņi par 4 Ls/mēnesī piedāvā Tev 2000 sarunu minūtes uz visiem tīkliem, 10Mb datu pārraidi un kaut ko tur vēl. LMT redz, ka Tele2 viņiem ņem nost klientus, bet analogu akciju visiem nav izdevīgi piedāvāt. LMT uztaisa tarifu plānu „Īpašais 4”, par kura esamību uzzina tikai tie klienti, kuri cenšas aizmukt pie Tele2. No biznesa viedokļa, novelku savu skaisto cepuri LMT priekšā par šādu ideju. Ko darīt mums, klientiem, kuriem nav vienalga par to, cik lieli ir rēķini? Nav jābūt ģēnijam, lai izdomātu rīcības plānu. Mūkam pie Tele2 un gaidām, ko liks pretī LMT. Daudziem tas var šķist radikāls un, nenoliedzami, riskants solis, taču, kurš neriskē, tas nevinnē.

Šādas akcijas, protams, nav vienmēr. Tomēr, arī tad, ja nekā tāda dotajā brīdī nav, mēs varam samazināt savus rēķinus. Ja Tu gribi palikt lojāls klients savam operatoram (kā iepriekš minēju, pieradums, bailes riskēt, bailes no sankcijām līguma laušanas gadījumā), nekas slikts nenotiks, ja palūgsi atlaidi. Ja sakaru operatoram Tu kā klients esi svarīgs, viņš Tev nāks pretī un iedos atlaidi vai vismaz piedāvās Tev izdevīgāku tarifu plānu. Ja nē, pats vari izdarīt secinājumus par to, cik šis operators ir labs vai slikts. Piemērs iz dzīves – mana saruna ar LMT twitterī, kuras rezultātā dabūju 3 Ls atlaides katru mēnesi, visai ģimenei (mēnesī 12 Ls nost no mūsu kopējā rēķina, t.i. 72 Ls ietaupījums uz visu periodu). Tiesa, atlaides ir tikai uz pusgadu un interneta problēma vēl joprojām nav atrisināta. Bet tas vienalga ir labāk, nekā nekas.

Lai ko Tu darītu (vai nedarītu), no manas puses ieteikums ir – vienmēr mobilo operatoru piedāvājumus vērtēt kritiski. Neuzķeries uz tādām spekulācijām kā konkurentu nomelnošana vai „pie mums viss vienmēr ir par brīvu”. Ņem rokā kalkulatoru, papīru un izrēķini, kas Tev ir izdevīgāk.

Kas attiecas uz maniem turpmākajiem plāniem – paņemt un notestēt to Bites 0,3,0 piedāvājumu, kaut vai otrā telefonā. Piezvanīju Bitei, man teica, ka līgums ir beztermiņa, tā, ka būtībā neko zaudēt es nevaru. Motivācija to darīt man ir dēļ nejēdzīgi augstās LMT mobilā interneta lētākā varianta cenas. Es raksta sākumā uzdevu jautājumu: „Vai Tu vēlies maksāt par to, kas Tev nav vajadzīgs?” Mana atbilde, ir – nē, negribu. Man nav vajadzīgi 200Mb par 3Ls/mēnesī, kurus es ar savu telefonu nespēšu notērēt! Man ir vajadzīgi tikai daži megabaiti un Bitei lētākajā variantā ir piedāvājums – 100Mb par 1Ls/mēnesī. Ja Tev tā šķiet kapeiku skaitīšana, padomā par to tā – 36Ls/gadā vai 12Ls/gadā.  Nepazīstu nevienu, kurš būtu kļuvis bagātāks no tā, ka maksā vairāk. Protams, jāpārbauda arī tas, vai tiešām Bitei ir tik slikta zona kā daudzi internetā sūdzas. Ja gadījumā nolemšu pavisam mainīt operatoru, domāju, ka darīsim to visa ģimene, lai savā starpā pļāpāšana lētāka.

Nobeigumam – neliels disclaimer: Šajā rakstā netiek reklamēts vai apzināti nomelnots kāds mobilo sakaru operators. Tas ir tikai un vienīgi mans personīgais viedoklis, ar kuru es jūtu vajadzību padalīties.

Advertisements

About Jeegers

V.I.P.
Šis ieraksts tika publicēts Mobile, Tāpat vien ar birkām , , , , , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

3 Responses to Kāpēc pārmaksāt par mobilajiem sakariem?

  1. marss saka:

    lietoju meteoriitu jau gandriiz gadu pa 4Ls/meen 😉 ideaali, ja neaizraujas ar internetu un sms 😉

  2. Dzintars saka:

    Man LMT izrādīja “pretīmnākšanu” ar piedāvājumu 12 mēnešus nemaksāt Nulles tarifa abonēšanas maksu ( 3 Ls ) un vienam !!! no trim pieslēgumiem 6 mēnešus piemērot 3 Ls atlaidi. Kopā ietaupījums 54 Ls gadā. Varbūt kādam citam tas būtu pieņemami, bet abonentu kopš 1999. gada un trīs pieslēgumu īpašnieku tas ne pārāk priecē. Par tarifu “Īpašais 4” neviena vārda ! Mans novērojums – LMT daudz spēkus tērē jaunu klientu piesaistei, citu operatoru klientu pārvilināšanai, aizmirstot par ilggadējiem un lojālajiem esošajiem klientiem.

  3. dainis saka:

    arī pārgāju uz biti, 0.90Ls par 50 sarunu minūtēm mēnesī.. ir ok! 😀

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s