Viestura Top 5: Pulksteņi

Manā blogā no šodienas ir jauna sadaļa – „Top 5”. Šeit Tu varēsi lasīt manus Top 5 picks starp dažādām lietām un novērtēt manu gaumi vai pasmieties par to. Protams, laipni lūdzu arī ieteikt lietas jeb kategorijas, no kurām man būtu jāizvēlas piecas. Tās var būt visdažādākās: pulksteņi, auto, kaķu sugas, dzērieni, viss, ko vien var iedomāties un salīdzināt…

Šoreiz par pulksteņiem. Es esmu liels rokaspulksteņu fans. Kāpēc? Garš stāsts, varbūt kādreiz uzrakstīšu. Šeit runa būs par pulksteņiem, kas man vēl šobrīd nav pa kabatai; esmu jauns un uz rokas nēsāju Fossil, bet te ir pieci laikrāži, kurus es kādreiz vēlētos savā īpašumā:

1. Breitling Navitimer

Šis ir mans favorīts, kopš es vispār sāku interesēties par pulksteņiem. Navitimer ir Breitling flagmanis kopš 1952. gada un savu izskatu gadu gaitā praktiski nav mainījis, tādējādi kļūstot par klasiku. To var pazīt jau pa gabalu un tas ir vienīgais pulkstenis, par kuru man būtu pilnīgi vienalga, vai modelis, kurš nonāk manās rokās ir jaunākais, vai pilnīgs vintage, galvenais, ka Breitling Navitimer. Skaista, sarežģīta, funkcionāla, bet ne bezgaumīgi pārspīlēta ciparnīca, Šveices kvalitāte, domāju, ka Navitimer no modes neizies vēl gadu desmitiem, ja ne simtiem.

***

2. A. Lange & Söhne Datograph

Šis ir īstens luksusa pulkstenis no Vācijas. To darbina ļoti sarežģīts un kvalitatīvs uzvelkamais mehānisms, kura krāšņumu var aplūkot caur stikliņu, kurš atrodas pulksteņa aizmugurē. Internetā runā, ka ar šo mehānismu A. Lange & Söhne ir pamatīgi iekabinājis Šveices pulksteņu ražotājiem. Komplektā ar augstāko inženieru pilotāžu, šajā pulkstenī ir savienots klasisks un tai pat laikā moderns dizains, kā arī augstvērtīgi materiāli. Ja man kādreiz rocība atļaus iegādāties šādu pulksteni, tā būs tā lieta, kuru es nodošu nākamajām paaudzēm. Tā teikt, būs ģimenes vīriešu mantojums.

***

3. Omega Seamaster Planet Ocean Chrono

Omega Seamaster ir pazīstams kopš 1947. gada. Tam ir daudz variāciju, populārākā no tām ir Seamaster Diver 300 M, kura ir redzama arī uz Džeimsa Bonda rokas vairākās viņa filmās. Populāri ir arī Omega Speedmaster, kas iegājuši vēsturē ar to, ka esot bijuši uz rokas kosmonautiem mēness misijā (starp citu, vai Tu tici tam, ka kāds ir bijis uz mēness?). Mans favorīts starp Seamasteriem ir viens no jaunākajiem Omegas veikumiem – Planet Ocean Chrono. Tas ir nedaudz lielāks par standarta Seamaster Planet Ocean, to darbina kvalitatīvs šveiciešu automātiskais (pašuzvelkošais) mehānisms ar hronogrāfu un, kaut arī tas izskatās sportisks, tas lieliski iet klāt arī formālam apģērbam.

***

4. Breitling Superocean Heritage

Superocean pirmo reizi pasauli ieraudzīja 1957. gadā. Tas bija pirmais Breitling ražotais nirēju pulkstenis. Superocean Heritage gan vairāk ir tāds uzvalciņa-un-baltās-apkaklītes pulkstenis. Tajā ir saglabāti dizaina elementi no oriģinālā Superocean, bet pašā pulkstenī ir moderns šveiciešu automātiskais mehānisms. Šogad ir izlaista jauna Breitling Superocean pulksteņu sērija, bet manu aci visvairāk piesaista tieši šis modelis.

***

5. U-BOAT Classico AS

Es ilgi domāju, ko ielikt šī topa pēdējā vietā. U-BOAT diez vai ir to godīgi nopelnījis, jo tam nepiemīt dažas svarīgas īpašības, kas raksturo īstu pulksteni. Tiem nav konkrētas vēstures, to korpusi ir ražoti vienā vietā, mehānismi – citā, gluži kā populārajiem Bell&Ross pulksteņiem. Neskatoties uz to, dizains… tas dizains… Šo man vajadzēja parādīt. Liels, vulgārs korpuss (53mm vai 45mm diametrā), kas izfrēzēts no viengabalaina metāla, kronītis (poga regulēšanai) paslēpts zem noskrūvējama vāciņa, turklāt, atrodas kreisajā pusē (acīmredzot, lai nedurtos rokas locītavā). Izskatās tiešām iespaidīgi, bet niršanai šis pulkstenis īsti nav paredzēts. Ir U-BOAT modeļi ar augstāku ūdensizturības pakāpi. Kā vienīgo pulksteni es sev šo negribētu, bet kā vienu no – noteikti. Salīdzinot ar pārējiem, nav jau arī tik dārgs. 🙂

Gaidu ieteikumus, par ko sastādīt nākamo topu – raksti tepat vai tviterī. 🙂

About Jeegers

V.I.P.
Šis ieraksts tika publicēts Top 5 ar birkām , , , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

4 Responses to Viestura Top 5: Pulksteņi

  1. foto saka:

    manā top virsotnē ir šis -> http://www.devonworks.com/timepieces.html

    vienkārši mākslas šedevrs !

  2. Mūsdienās viss ir telefonā 🙂

    • Jeegers saka:

      Tas ir tas, ko vienmēr no kāda izdzird, kad aizrunājas par pulksteņiem. 🙂 Laikam būs kādu dienu jāsaņemas un tomēr jāuzraksta par to, kāpēc cilvēki izvēlas rokaspulksteņus, tā vietā, lai skatītos telefonā. Ne jau funkcija šeit ir svarīgākais. 😉

  3. Fotogrāfs saka:

    Breitling taisa ļoti skaistus pulksteņus. Mans favorīts ir Submariner. http://www.rolex.com/en#/rolex-watches/submariner

Komentēt

